Pagina's

donderdag 21 januari 2016

Bikini fitness: hoe, wat, waarom?

Nieuwe doelen stellen om jezelf te verbeteren. De meesten zullen dit ongetwijfeld doen, van het meer willen drinken van water tot het afvallen van 20 kg.
..of tot op het podium te stappen in bikini en bijbehorende spraytan.

Wat?

Geen doel die je iedere dag voorbij hoort komen of zomaar verzint, en dat klopt (alhoewel dit wel steeds meer terrein begint te winnen door de fit hype).  Fanatiek deed ik aan een tal sporten: fitness, thai boksen, krav maga, squash, klimmen. Totdat dit noodgedwongen werd teruggedrongen tot slechts fitness, door een combinatie van een polsblessure en het overstappen van een andere sportschool. De focus die eerst verdeeld was over meerdere sporten verschoof zo naar het fitness. Langzaam begon er iets te knagen. Ik wilde méér. Ondertussen begon ik ook steeds meer het fitness wereldje online te ontdekken, waar atleten hun weg naar het podium deelden met de buitenwereld en keek vol bewondering toe. Totdat mijn hoofd de connectie maakte. Wat nou als ik zélf dat podium opstap?


Waarom? Om mijzelf uit te dagen tot het uiterste. Want hoever kan ik gaan, zowel mentaal als fysiek? Waar is mijn lichaam tot toe in staat en wat kan ik eruit halen? Dit waren de uitdagingen die ik miste. Maar waarom is hier per se een wedstrijd voor nodig? Tja, laten we zeggen dat de wedstrijdmentaliteit er na al die jaren nog steeds niet uit is. Lees: 5 jaar taekwondo competitie. En daarnaast, het lijkt mij gewoon een super toffe ervaring. In glinsterende bikini op en top shinen op dat podium.

Inmiddels zijn de eerste stappen gemaakt en sta ik nu onder begeleiding van Michael Veen, of King of Core zoals hij zichzelf bescheiden noemt, die zelf gelukkig ook enthousiast is over mijn doel. Benieuwd hoe het mij af zal gaan? Komende periode zal ik het hier allemaal bij gaan houden!

Follow my blog with Bloglovin




Geen opmerkingen:

Een reactie posten