Pagina's

vrijdag 12 februari 2016

PR Day

Het is alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst wat gepost heb. Werken, tentamenstress, sporten, werken, eten namen een groot deel van mijn tijd in beslag. Eigenlijk al mijn tijd. Maar goed, er is weer een nieuw schoolblok aangebroken die mij even net wat meer rust gunt. Graag neem ik jullie mee naar een van mijn hoogtepuntjes van afgelopen tijd.


"TWEE PR'S VERBROKEN BITCHES", was het eerste wat ik naar mijn vriend whatsappte na mijn training met Michael. Niet één maar twéé records gehaald op één dag. Volgens mij heb ik me nog nooit zó goed gevoeld na een training.

PR 1

Zoals gebruikelijk zat ik mijn tijd uit op de crosstrainer als warming up, wanneer Michael naast mij kwam te staan met de vraag wat voor dag het vandaag wordt. Benen was het antwoord, aangezien ik de dag daarvoor al bovenlichaam had gedaan. Nou prima, na de verplichte cardio werd ik meegenomen naar de TRX om daarin te mogen bungelen. Mijn core werd even goed aangepakt, omdat deze erg belangrijk is voor een goede houding bij bijvoorbeeld squats. En jawel, de volgende oefening: squats.
Hoeveel ik daarbij deed met een max set? Euh ja geen idee, uit hoeveel reps bestaat een max set dan? 1 - 5 reps per setje luidde het antwoord. Daar werd ik eerlijk gezegd nog niet veel wijzer van. omdat ik het simpel weg nog nooit had uitgeprobeerd. De voornaamste reden hiervoor was dat niemand mij ooit goed kon spotten en ik het te gevaarlijk vond om het in mn eentje te doen. Vandaag was het echter een ander verhaal, eens zien hoeveel ik kilo's ik aan kon! Ik begon met een warming up setje van 65 kg. Hoe dat voelde? "Ja prima" Een tal van schijven werden op de stang geschoven als antwoord. Dit proces herhaalde zich nog een aantal keer, totdat we het juiste gewicht hadden gevonden: 82,5 kg. Hiervan heb ik uiteindelijk 3 sets van 4 reps uit weten te persen. Eerste PR was binnen!

PR 2

Door naar de deadlifts. Hiervan had ik al een wat beter beeld over wat ik aankon. Ik begon hierbij met een warming up setje van 60 kg. Ging prima. Gewicht werd erbij gegooid, waarbij we uiteindelijk uitkwamen op 72,5 kg. Barbell op, barbell neer, barbell op, barbell neer...Shit. De vierde keer ging niet meer omhoog. "Oke dat is te veel", en zo makkelijk als dat wilde Michael mij al laten stoppen.
Ho. Wacht. Niks daarvan. Echt wel dat ik die laatste nog kon halen, De laatste opmerking negerend dat 'het soms gewoon te veel was' pakte ik de stang vast en...barbell op! PR 2: check.

Dat ik daarna nog werd afgemat met supersetjes, de trap trillend opliep, de trap vervolgens weer moest aflopen, ik was de sleutel van mijn hangslot kwijt, om bij de balie te vragen of ze toevallig een betonschaar hadden voor het openknippen van mijn slot, maakte me geen zak meer uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten